Som ett första steg i kassaprocessen granskar du vad som finns i kundvagnen och gör eventuella förändringar.
Viktigt!
●Alla
steg nedan gäller inte för alla produkter. Vilka val du kan göra beror
på produkterna i kundvagnen. Om kundvagnen dessutom innehåller en blandning
av produkter, kan vissa steg gälla för några produkter i kundvagnen men
inte för andra.
●Notera
även att beställning av vissa produkter måste slutföras separat. Du kommer
att förhindras att slutföra din beställning om kundvagnen innehåller en
sådan produkt (till exempel en CMM-kampanjaktivitet) tillsammans med andra
produkter. Du kan spara de andra produkterna till senare så du kan slutföra
beställningen av den som behöver slutföras av separat.
1. Vid behov används kalendern för att ange leveransdatum (och tid).
2. Kom ihåg att klicka på Spara om du gör några ändringar avseende datum eller tid.
Obs! Om du väljer ett datum och sedan lägger till andra produkter i vagnen eller om du lämnar kundvagnen för att sedan komma tillbaka, måste du ange ditt valda datum på nytt.
● För att se adressen till valt tryckeri (eller ändra tryckeri) klickar du på dess namn.
Obs! (Endast USA) En produkt för direktutskick visar det tryckeri som valts under utskicksdatumet. Klicka på namnet för att ändra tryckeri. När du har ändrat tryckeri måste du bearbeta sändlistan igen eftersom en ändring av tryckeri kräver en ny beräkning av portokostnaden.
Vissa produkter (t.ex. kampanjaktiviteter och produkter för direktutskick) har utskicksdatum istället för förfallodagar.
● För att ändra utskicksdatum klickar du på datumet.
Anteckningar:
●För
en kampanjaktivitet skickas du tillbaka till sidan Initialisera
där du kan klicka på Configure
och sedan ändra aktivitetsdatumet.
●För
produkter för direktutskick kommer du tillbaka till steget för utskicksalternativ
i orderprocessen så att du kan välja ett annat datum.
Om snabb leverans finns tillgänglig, får du ett meddelande om detta. Klicka på kalendern för att välja datum/tid och se vad den extra avgiften blir.
Obs! Om
webbplatsen är konfigurerad för att begränsa antalet objekt (jobb) som
du kan ha i kundvagnen (inklusive artiklar som sparats till senare), informerar
ett meddelande dig när du har nått det maximala antalet objekt. Du kommer
inte att kunna lägga några objekt i kundvagnen om du inte tar bort ett
objekt som finns i kundvagnen eller sparas till senare.
Under Produkter granskar du vad du har i kundvagnen och gör eventuella justeringar:
1. För att se en produkts jobbinformation klickar du på namnet. Du kan därefter göra eventuella ändringar.
Anteckningar:
●Alla
produkter kan inte ändras när du klickar på jobbnamnet. Du måste öppna
Kampanjens Dashboard och öppna
kampanjen för att ändra en kampanjaktivitet.
●Om
du beställer en produkt
igen är det alltid en bra idé att granska jobbdetaljerna (om du får
göra det) innan du slutför din beställning. Ibland informerar ett meddelande
i kundvagnen om att alternativen för prissättningen (utskrift) eller innehållsfiler
har ändrats sedan du senast beställde produkten. Beroende på produkten
kan du eventuellt klicka på en länk för att granska jobbet, dess innehåll
och dess utskriftsalternativ.
2. Vid behov kan du ändra en artikels kvantitet.
Obs! Du kan få en varning om att maximalt beställningsantal för en produkt har överskridits. Detta händer om du lagt till samma produkt i vagnen mer än en gång och det kombinerade beställda antalet för produkten överstiger max. Till exempel är det maximala beställningsantalet 100, men du beställde 80 i en rad och 45 i en annan. Minska antalet objekt så att summan är mindre än eller lika med det maximala beställningsantalet.
Anteckningar:
●Antalet
är alltid 1 för en digital nedladdning. Om du både trycker och laddar
ned en produkt är nedladdningsantalet 1 oavsett antal som ska tryckas.
●Antalet
för en VDP med flera poster är också alltid 1 (antalet poster som beställningen
består av visas nedanför antalet).
3. Om en produkt har ett val av slutprodukter identifieras ditt val under beställningsprocessen, till exempel Tryck och ladda ned. För att ändra slutprodukt, klicka på länken, gör din ändring och klicka på Uppdatera.
4. För att se en prissammanfattning flyttas pekaren över priset bredvid en produkt. Ytterligare information visas då. Om du till exempel både skriver ut och laddar ned en produkt, ser du en detaljnivå över priserna för den tryckta versionen och den digitala nedladdningen.
5. Om du inte vill gå till kassan med en artikel nu, klickar du på Spara till senare. (Sparade artiklar finns i kundvagnen under Artiklar som sparats till senare. När du vill köpa en sparad artikel klickar du på Flytta till kundvagn.)
Obs! Beställning av vissa produkter måste slutföras separat. I sådana fall visas en varning. Spara de andra artiklarna till senare så att du kan slutföra beställningen av produkten som behöver slutföras separat.
6. För att ta bort en produkt från kundvagnen klickar du på Ta bort. (För att ta bort alla artiklar från kundvagnen klickar du på Rensa kundvagn.)
Anteckningar:
●Om
artikeln du beställer kräver en offert från tryckeriet ser du Kräver
offert som artikelsumma. När du har slutfört kassaprocessen kontaktar
tryckeriet dig via e-post med en offert som du antingen kan acceptera
eller avböja.
●Beroende
på tryckeri kan leveranstiden visas under varje artikel i kundvagnen.
Dessutom kan en hanteringsavgift visas under delsumman. Observera att
hanteringsavgiften alltid räknas per mottagare så om hanteringsavgiften
är 10 USD och du har angett tre mottagare, blir den totala hanteringsavgiften
30 USD.
7. För att fortsätta till nästa steg i kassan klickar du på Fortsätt till kassan.