CMM-kampanjer: Statistik

Sidan Statistik ger återkoppling om hur en pågående CMM-kampanj utvecklas eller hur bra en avslutad kampanj gick. För att öppna den här sidan klickar du på bredvid kampanjen på Kampanjens Dashboard.

På statistiksidan finns följande information:

         Antalet engagerade kontakter, kontakter som svarade och slutförda kontakter.

         Diagram av besökare per timme, besökare under aktuell och föregående månad, e-brev öppnade per timme och e-brev öppnade under aktuell och föregående månad. (Flytta över diagrammen för ytterligare detaljer.)

         Besök och lämnade uppgifter per sida. Detta visar svarsfrekvenser uppdelade på sättet som kontakterna nådde sin anpassade sida (PURL), till exempel genom en tryckt inbjudan eller en länk i ett e-postmeddelande. Flytta över ett diagram för att se hur många kontakter som besökte sin sida och hur många som lämnade uppgifter (till exempel registrerade sig för en aktivitet).

         E-postleveransstatistik för de e-postmeddelanden som skickas som en del av kampanjen.