Sidan Statistik ger återkoppling om hur en pågående CMM-kampanj utvecklas eller hur bra en avslutad kampanj gick. För att öppna den här sidan klickar du på bredvid kampanjen på Kampanjens Dashboard.
På statistiksidan finns följande information:
● Antalet engagerade kontakter, kontakter som svarade och slutförda kontakter.
● Diagram av besökare per timme, besökare under aktuell och föregående månad, e-brev öppnade per timme och e-brev öppnade under aktuell och föregående månad. (Flytta över diagrammen för ytterligare detaljer.)
● Besök och lämnade uppgifter per sida. Detta visar svarsfrekvenser uppdelade på sättet som kontakterna nådde sin anpassade sida (PURL), till exempel genom en tryckt inbjudan eller en länk i ett e-postmeddelande. Flytta över ett diagram för att se hur många kontakter som besökte sin sida och hur många som lämnade uppgifter (till exempel registrerade sig för en aktivitet).
● E-postleveransstatistik för de e-postmeddelanden som skickas som en del av kampanjen.